iklan atas

Mari mari mari..

Monday, July 30, 2012

Ramadhan 2012

Assalamualaikum..

Ape khabar anda semua di bulan Ramadhan nie? Pose tak? ihihihh..
alhamdulillah sempat lg nak berpuasa tahun nie..teringat puasa tahun2 sebelumnye..

::2009::
pertama kali berpuasa sebagai isteri dan juga bakal ibu..alhamdulillah puasa tahun nie penuh..and teringat masa puasa nie mengidam nak makan kuih topi, and almost everyday la dapat kuih nie..ahahahaha..dengan bapaknye beli rm1 3keping, suami pun beli rm1 3keping..nasib baek memang mengidam..hari2 makan pon mak ok je..ahahahaha..and beraya pon dkt JB je sbb based on my endometriosis kes tue, doktor tak menggalakkan aku nie naek flight..and kitorg pon memang kene laa kan ikut system giliran berhari raya, beraya la aku di jhr dgn keluarga mertua..1st time syahdu weiii berlinang air mata sebak di dada masa pagi syawal tu..padahal famili aku pon tak balek swk..ade je dkt rumah tu..ahahaha..tp rase mcm jauhnyee..ahahahah emosi..

::2010::
tahun nie pulak berpuasa dengan anak yg baru beberapa bulan and aku pon memang fully BF masa tue..beraya di Swk, and aku angkut semua gadget2 mengepam aku ke sarawak..projek mengepam susu memang aku jalankan, walaupon tak mengikut jadual, tp alhamdulillah still bawak stok susu beku balek JB.. :) masa nie aish laa jd hero antara cicit2 yg ada sbb org swk tak pernah tgk pon budak masam nie..and bestnye sbb duit raya aish baaanyyaaaakkk sgt...alhamdulillah syukur.. :)


::2011::
tahun nie aku berpuasa jauh di perantauan..alaahh KL je pun..sebab aku kan dpt panggilan untuk bertugas di Mekah dan Madinah masa musim haji 1432H, so kene duduk KL la sebelum bertolak ke sana untuk preparation kerja2 di sana..hari2 balek opis dgn Baiti and Mashitah tapau makanan buke pose..kadang2 buke kat luar dgn teman2 opis..balek JB masa dkt nak raya, tahun nie raya di JB je and kebetulan Aish plak kene demam teruk..ade jangkitan pneumonia..so, berkampung lah aku dan hubby dkt hospital sbb Aish admitted..2hari jugak la kitorg bermalam dkt sana..sedih..

::2012::
Alhamdulillah..sekarang nie Aish dah besar..dah pandai dengar kata..so tahun nie aku amik kesempatan untuk pergi berterawih di surau dekat rumah nie dgn famili..tahun2 sebelum nie memang tak dpt la nak pergi..uhuhuhuh..Aish aku angkut je skali tahun nie..bentang sejadah die, bg songkok, pandai la die follow kita solat..kadang2 tewas jugak before teraweh tue..die dah tdo dulu..ihihihih..kalau die tdo, memang alhamdulillah laa..takde laa nak risau die usik org ke ape..kalau tak, ade je die nak buat..so far memang behave laa..and yang bestnye, InsyaAllah tahun nie kami sekeluarga akan balek berhari raya di Sarawak!!! yeaayyy.. :)

Tak sangke aish dah besar..mcm sekejap je die nie dah besar..lagi mcm kita puasa kan, die tau, kalau siang, "mama, akok, nenek, wushu, pak lang(pendek kata semua org yg ade dkt rumah tue die listkan), tak le makan, semueeeee poce..aish je nak makan"
pastu kalau dgr bunyi azan plak, tak kesah azan solat ape, die dah jerit2 dkt rumah tue.. "akokkk, mamaaaaa, neneeekkkk, jom makaaaaannnnn"

ihihihi ok tue je untuk kali nie pasal Ramadhan aku dan Aish..saje share untuk bace2 bila dah tua nanti..agak2 rindu pasal aish, bukak blog je..:)

oklaa..
salam berpuasa semua..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...