iklan atas

Mari mari mari..

Monday, December 19, 2011

::Shopping time!!::

16/10/2011 5.46 pm (waktu mekah)
Assalamualaikum..
Alhamdulillah aku dah dkt mekah skang..khamis lepas(13/10/2011) gerak ke mekah, Alhamdulillah umrah pon dah selesai..1st time tgk Kaabah, masyaAllah subhanallah..mmg terase syukur sgt berpeluang tgk kaabah dpn mata..uhuhuh syahdu beb..

Ok..ok..entry shopping kan? Ihihih..ok waktu kat mesia lagi kitorg diberi input supaya bershopping di madinah, bukan di mekah..reasonnye sbb:

Brg2 madinah murah better than dkt mekah

Jubah2 madinah byk yg lawa2 and design up to date better than mekah

Kacang2, kurma2, kismis2 dkt madinah pon murah2 dr mekah

Sejadah di madinah cantik2 and murah2 dr di mekah

Kesimpulannye barang2 di madinah lebeh murah dr brg2 di mekah lah..

Ihihihih..

So kitorg shopping sakan la dkt madinah hr tue..ihihihih..selain dr barang2 yg muraaaahhhh dan canteeekkkk2…ape yg aku kagumkan ialah pak arab kat sini pandai ckp melayu weii..ahahahaha..aku rase sepanjang dkt madinah hr tue..kalo shopping mintak tawar2 kitorg gamble ckp melayu je dgn pak arab tue..ahahahahaha…

Maybe dorg nie belajar la ayat2 basic nak memikat hati pelanggan kan..tu yg ckp melayu tue..ok nie aku listkan ayat2 melayu yg dorg slalu ckp k? ihihih check it ouuuttt…( erm erm dorg nie ckp ade intonasi dorg..comel je dgr..ahahah)

“ salam kakak, mari massuuukk..singgah duluuu”

“malayzia?” kalo kita ckp ye, die ckp “malayzia baguuzzzzz”

Kalo kita mntk tawar murah2 sbb beli byk, die ckp “sudah murah, halal2”

Kalo kita ckp takmo laa mahal..t die ckp, “murah ini ibukkk/kakak..malayzia baguuuzzz” ahahaha ape kene mengene ntah..

Kalo die nak promote jubah, “siti nurhalija beli ini, kakak pun mesti beli” ahahaha ntah pape..

Kalo kat masjidil haram plak(tetibe out of topic shopping), mak guard die pon pndai ckp melayu..t die ckp “ibu, duduuukkk” “ibu, sabar2..tungguuuuu”

Ihihihih..

So bile kitorg shopping, bantai ckp melayu je dgn pak arab nie..paham dorg ni..sure beli kamus arab-melayu nie..malam2 before tdo blaja nak tackle pembeli..

So ape yg aku borong sepanjang kat madinah? (erm wat mase ni terkawal lg nafsu shopping kat mekah..belom beli pape lg tau..ihihih)

Jubah byk helai..aku nak pki jubah arr kat Malaysia nanti..lawa2 tau jubah kat madinah..aku takde la beli itam je..kaler lain pon ade..pastu beli la jubah2 utk keluarga2 mane2 yg aku tau saiz2 dorg..ihihih..

Jubah lelaki utk suami, dedi, bapak mertuaku dan juge aish..iihihih..jubah aish comel2 tau..dah la anak2 arab kat sini jenis pki jubah..adoi bertambah rindu aku dkt budak masam tu..ihihih..so, hasilnye jubah aish tue byk kale la aku borong..murah2 je..

Jubah baby gurl utk aleesya + shifa(adek aish)..ni pon menggeramkan..nasib aku takde anak pompuan lagi je..kalo tak, borong gak..ahahahaha..

Tasbih2..nie aku beli gak la utk nak bg dkt org2 yg dtg umah nanti..harap2 digunakan la tasbih2 nie..utk berzikir lps solat..

Sejadah yg ade beg sejadah..yang nie aku beli utk kaum2 pompuan..tak byk laa..utk yg rapat2 je..

Sejadah kecik yg biase2 tue..aku beli byk skit sejadah nie sbb selain nak bg org, bleh la ltk kat mane2 masjid/surau utk digunakan org awam..

Kopiah utk kaum2 lelaki..pelbagai jenis kopiah..yg plain, yg ade corak aku pakai beli je..kopiah aish pon ade..ihihihi..

Pastu last kurma2, kacang2, kismis2..yg nie mmg aku beli byk and pelbagai jenis kurma..kurma nabi, kurma biase, kacang cerdik, badam sumer aku beli..ihihihi..

Air zam2 je aku tak beli lg..tgh tunggu pakcik pos dtg sini, aku beli then siap la sumer..

Ehh ehh..lupe plak..

before balek aku nak beli cokelat2 arab..murah2 gak coklat kat sini..tp tu tgk la nanti dah dkt2 nak balik br aku borong cokelat..ihihihih..

ok2..cube teka mane satu kotak aku pos ke Malaysia? Ahahahhahaha..(bukan due2 kotak tue aku punye tau..melampau kalo aku borong sampai 2kotak..ahahaha)


p.s: next entry pasal last day in madinah, pergerakan ke Mekah..uhuhuhuh…


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...