iklan atas

Mari mari mari..

Tuesday, September 6, 2011

::kisah raya 2011::

salam sumer..
br berkesempatan nak update blog..
sebok skit..dgn br baek demamnye..
uhuk uhuk..
ihhihih..

takde pape nak cite sgt just update pasal kisah raya kami sekeluarga tahun 2011 ni je..

::sabtu 27/8/2011::
gerak dr KL dlm kul 1pm, smpi JB dlm kul 5pm..
mase tue rindunye dkt Aish..
mule2 smpi tue die sombong2 skit sbb kan dah kene tinggal seminggu..
tp merengek2 je..dorg kate demam dedor2 lepas kene inject..
mase bukak pose tue, die asek nangis2 nak ngempeng jek..
kupikirkan rindu..biase la bile dah kene tinggal lame..
dpt ngempeng sonok ar tue..ihihihi..
aku layankan je kerenah manje die..
kitorg pon tdo awl, sbb aku mmg penat gile sepanjang duduk kat Selayang tue..
ulang alik KL-Selayang, bgn kul 5am, smpi umah malam kul 11pm..
penat weh..

::ahad 28/8/2011::
tgh2 mlm tu dlm kul 1am lebeh tetibe aish menangis melalak2..
nervous mmg nervous sbb tetibe je..
rase badan panas gile..
trus ajak bwk gi klinik..
before tue bg panadol dah..
tp klinik tutup la plak..
org nak beraye..
huhuhuh..
lastly hubby decide ajak gi KPJ since kitorg pon mmg ade medical card..

sampai ED, nasib takde patient..
dorg check aish..
doctor pon suspect demam biase lps inject since aish pon takde batuk or selsema..
luckily doctor wat gak xray..
(maybe hospital swasta mmg mcm nie kot..kalo gomen aku tak rase dorg akan wat xray..bg mkn ubt je)
mmg alhamdulillah doctor wat xray sbb doctor pon terkejut bile tgk yg paru2 aish berkuman..
or name lain die

uhuhuhuh..
luluh hati aku dengar aish nangis panggil mama2..
trus nurse mandikan aish sbb suhu pon dh mmg tinggi2 sgt..
lagi aku luluh hati bile time doctor nk masukkan jarum kat tgn die tue..
sbb mmg nak kene admitted, doctor suh parents tunggu kat luar..
kat luar tue aku dgr aish nangis2..syahdu weii..
tak penah die demam smpi mcm nie..
uhuhuhuhu..
::bekalan bantal sepanjang dlm ward::

then kitorg pon masuk ward, aku BF die smpi die tertdo..
penat menangis sian aku tgk..
hubby kuar gi beli sahur, then kitorg sahur, then aku pon tdo atas katil tue dgn aish..
senang nak BF..

sepanjang dkt ward tue, aish demam on off on off..
bile dtg demam die, panas btol..
bile tak demam, pengsan aku nak kejar2 die dlm ward..
dah la tgn masuk drip, tp nak jln gak..
terpakse kitorg tolak2 batang drip tu ikut die jln..
ihihihih..
::nak tunjuk gak sticker bear kat tgn die::

::Isnin 29/8/2011::
kitorg dibenarkan discaj malam raya..
tu pon doktor kesian sbb esoknye nak raya..
doktor suh monitor dkt umah n teruskan bg ubat..
ade follow up hr nie, atok n nenek yg bawak..

so sepanjang raya tahun nie, famili kitorg caca merba skit..
plan pg raya nak ke kulai beraya with FIL, tak pegi pon sbb aish demam panas balek pg tue..
fauzi pon tak nak amik risk budak tu tgh demam nak jln jauh2..
cume ptg tu gi pontian kejap je..
::pengsan lepas mkn ubt::

raya ke2 pon dah tak mcm org beraya kitorg kat umah..
ahahaha masing2 melepek sbb penat duduk dlm wad..
lagi la aku sbb aish jd unsecured..
aku ilang kejap je tgk die melalak..
nervous aku pikirkan nak outstation lame nie nanti..
uhuhuhuh..

tapi aku anggap yg die tgh tak sehat, and he needs his mama more than others..
uhuhuhu..

lepas tak tentu arah dekat seminggu, akhirnya aku plak demam panas..
plan balek kl sabtu 3/9/2011, terpakse kensel sbb aku mmg demam tahap gigil2 muntah2..
ahad tu pon aku kuatkan jugak diri aku gi kl..
uhuhuhuh..

skang nie alhamdulillah, kitorg makin ok..
bile dtg dugaan mcm nie, aku terfikir yang kita nie bile gembire, gembire sgt smpi kadang2 lupe..
lupe nak bersyukur..
lupe nak berdoa..
lupe dgn org yg kurang bernasib baik..
lupe dan alpa..

dan mungkin ini dugaan yang Allah nak bagi..
nak tgk hambaNya mampu tak nak bersabar dgn dugaan2 yang dihadapi..
kitorg redha..

so, mari kita sama2 sentiasa bersyukur dgn apa yg kita perolehi..
sentiasa saling ingat mengingatkan jika ada yang alpa..
kadang2 kita tak sedar..

so, selamat hari raya semua..
doakan aish makin sehat..
::budak songkok tinggi nak berzapin::

p.s: tq tak terhingga buat famili yang byk membantu masa kitorg stay dlm ward dgn aish hr tue..dorg yg preparekan makanan buke pose, hantar ke hospital, dtg visit tlg jage aish sementara kitorg rest kejap..mmg penat tp hanya Allah yang mampu membalas jasa pertolongan mereka..TQ very2 much..kitorg syg korang semua..(daddy/atok, mummy/nenek, paklong, paklang, wushu and FIL yang dtg melawat)

tq juga di atas doa2 rakan2 FB, twitter, msg..semoga Allah merahmati hidup anda semua..InsyaAllah..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...