iklan atas

Mari mari mari..

Tuesday, August 14, 2012

Dari XL ke saiz S?!!

Assalamualaikum..

waaahhh happynye aku hr nie..td gi shopping bj raya..
wikens hr tue pon same..
tapi, tak jumpe mane yg berkenan di hati..

TAPI

memandangkan esok last day di JB(yeaaayyy tak sabar nak balek Sarawaaaakkk on thursday!!!)
dan esok memang akan sibuk sesibuk2nya nak kemas beg, nak gi amik suami dkt airport dan juga singgah menyinggah ke rumah mertua, so, hr nie kene setelkan shopping2..

ape yang menggembirakan aku hr nie? ehhh before tue nak cite skit la pasal sejarah saiz baju aku..ahahahhaa...
(sebab mode happy kheeennn)

::masa belum kawen, zaman muda mudi::
saiz baju memang XS/S..tue je..alaaa mase tue badan kecik je pon..takde la babat2 bersepah2 dkt perut or kawasan2 sekitarnye..semua t shirt, baju kurung memang range2 size nie laaa...ihihihihi..

::dah kawen, before pregnant::
ok masa nie dah pki bj saiz S saje..still takde masalah kegemukan, except for pipi yang tembam..bahagia mungkin? ihihihihihihi..

::mengandung::
alaaa nie tak payah kire laaa..memang gemok la kaann? ehh mase ngandung aku tak gemok pon..perut je membesar..kaki tak membengkak..hidung je kembang..ihihihihihi..

::lepas bersalin::
memang disaster!!!! baju lame2 memang tak boleh nak pakai..baju baru kene beli saiz ape br confident nak pki? saiz L/XL!!! paham tak perasaan dari S/XS ke L/XL? semua bj kene beli saiz besar, dan mcm aku yg renek kenek nie, dah tentu kene hantar alter la bagai sbb lengan panjang laaahhh..bahu jatuh sangat laaaahhh..and even aku pki t shirt hubby je kalau nak kuar, sbb kitorg dah same saiz..uhuhuhuhuh..hubby aku pki nampak ok la kan t shirt die sbb takde la babat2 jahat kat perut ke dkt mane2..mcm aku? kalau bergambar mesti nak duduk blakang hubby supaya tak nampak aku lagi besar dari die..sedeeehh woooo..

nak diet memang aku tak diet laa sbb fully BF..pernah try diet, tp aku tak le handle pening kepala smpi tahap loya2 tu..cuba utk amalkan pemakanan sehat, tapi, tak le nak adapt gak sbb lps BF/mengepam memang kelaparan tahap melampau..

memang ade yg cakap, BF je senang nak kurus, boleh kurus..memang..ade yg BF, memang kurus..cth ehh.. Mama Shifa..kurusnye dieeee..jeles aku tgk tau!! ihihihihih..tapi aku tak kurus puunn..

nak exercise pon aku di advise utk wat light exercise, tapi memang tak sempat la aku nak wat semua tue..uhuhuhuhu.. 

So, end up nye aku pakai Premium Beautiful korset..dah lama aku usha korset nie, tp memang mendapat tentangan hebat la dr hubby..ihihihihi..tp sbb last option kitorg amik gak PB nie sebab masalah endo aku, aku nak cite skit laa pasal perubahan bentuk badan aku nie..

::lepas pakai Premium Beautiful::
ok kali nie aku dah shopping baju raya, kalau last year (before pki PB, aku nye baju saiz M(ni pon mcm fit2, jarang lah aku amik M)/L(just nice utk kaver area perut, tp memang kena alter laa panjang bj, lengan etc)/XL(senang tak nampak perut, tp gelebeh la bj, kene alter)..atau pon aku kene pki saiz 42/44(same jugak utk lebihkan kaver bahagian perut dan punggung), tapi tahun nie aku pakai saiz 40!!!!!! ok actually aku fitting pki saiz 38, tp bj yg aku nak tu takde saiz 38, ade 40 je..so, aku amik je la..ihihihihi..kalau tahun2 before nie, lengan nak alter, pjg kain nak alter, pnjg baju nak kene ptg..tahun nie? alter pnjg kain je..(dah name pon renek kaannn? ihihihi)

ohh yee..beli blaus plak, kalau dulu kan beli L/XL, sekarang dah boleh fit to S size balek!!!!! weeheee happy weehhh..pki bj saiz dulu2..mak aku kate, "untunglaaaaaa" ihihihihi..pilih je design mane yang suke, takde masalah dah.bukan ape..bila dah kecik sikit compared to before this, rase cam confident la skit, walaupon aku tau masih ade lemak2 degil di sana sini, its ok..proses nak mengecil nie memang ambil masa..kene rajin pakai..kene minum byk air(ohh bulan puasa nie aku kurang minum air) uhuhuhuhu..dan juge kene bersabar laa..kalau pki tak konsisten, kejap pki, kejap tak pki, jgn la expect dpt results seperti yang diharapkan..ok? :)

and aku pun dapat feedback dr customers, lepas pakai Premium Beautiful korset nie,
 ada yang turun 4kg..
ada yang dah nampak susut, memang obvious die nmpk kurus bandingkan dgn yang sebelum nie..
ada yang dah senang nak beli seluar jeans..
ada yang senang nak pilih bj raya..byk lagi feedback +ve dr customers..
and latest feedback yg aku dpt, ada yang dah pakai cangkuk ke3 long bra!!!!!
memang puas hati bila customers bg feedback +ve mcm tue..

and aku pon happy sebab raya tahun nie dah beli saiz kecik yeaayyy!!!

so ada tak yang nak kurus + sihat mcm kami?

just email me for more details..promosi raya masih terbuka utk semuaaaa..

lola_kynai@yahoo.com
atau call/msg
012-6891643

FB : Syiekin Azam

Free fitting and consultation available..:)



2 comments:

  1. syikin hna mmg dah lama pkai hook ke3 LB.WN pun dah simpul benang dia 2" and pkai hook ke 3 gak..hehe suke mmg suke tp bila mengenangkan masih berhutang haish...

    ReplyDelete
  2. wahh hana!! syiekin br tau hana dah hook ke3..patut laa memang nmpk kecik..yg tali wn tue pndi betulkan tak? iihhihih..alaaa syiekin tak kisah pon psl hutang tu(as long as consistently byr) sbb nie mmg pelan pembayaran yg memudahkan customer nak pki PB..syiekin dulu pon beli byr ansur2..ihihihih..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...