iklan atas

Mari mari mari..

Friday, June 15, 2012

Gigi Anak Rosak? Cuba GC TOOTH MOUSSE PLUS

Assalamualaikum..

Ape tue GC Tooth Mousse Plus?

::copied from FB Penjual::
GC Tooth Mousse is a delicious tasting crème that is beneficial for teeth.This products are like using “vitamins” on teeth. It contains calcium and phosphate.it help: 
1)protect teeth from decay and make them stronger.(mengelakkan kerosakan gigi anak anda.Sesuai utk dewasa jg)
2)relief for sensitive teeth.
3) prevent white spots during and after orthodontic brackets.(utk anda yg pakai braces,ia mmg perlu)


Sape yang boleh pakai GC Tooth Mousse Plus?
Indication:
- if you have an acidic oral environment
- if you have active decay in your mouth
- if you have white spot lesions
- if you have sensitive teeth
- if you have erosion or tooth wear
- if you are undertaking tooth whitening procedure
- if you are undertaking orthodontic treatment
- if you suffer from dry mouth
- if you are susceptible to dehydration from sporting activities or outdoor work
- if you are suffering from morning sickness during pregnancy
- if you are at increased risk of decay as a result of medical conditions (e.g. diabetes)
- if you have low saliva flow rate as a result of prescription medications

Aku beli GC Tooth Mousse Plus?
ihihihih..haah aku cube beli dari penjual untuk masalah gigi Aish, dan aku sgt teruja dgn hasilnya!!! kenape aku ckp mcm tu? ok cite nye mcm nie..aku tak kenal pon penjual nie..and aku tak ingat sape add sape..sbb aku pon dah mule add kaum2 wanita(untuk promo PB), and ade jugak yg request add either utk nak tau pasal PB, or nak promo brg2 jualan mereka..and mule2 aku tgk pasal GC Tooth Mousse nie, aku mcm nak beli ke tak..nak beli ke tak..tapi, aku kan suke nak try2 nie..ye lah..bagi aku kan, kalau kita tak cuba, kita tak tau keberkesanan produk tue kan? same mcm mase aku beli PB dulu..nak beli ke tak..nak beli ke tak..ihihihih..ok dah tersasar dari tajuk.. :D
so, aku pon contact Naniey tanye2 pasal mende nie, and terus wat payment, and once dapat je terus aku gunekan dkt gigi aish..excited kan? :D ohh yee..nak cite pasal gigi aish plak..actually aish nie bukan lah jenis budak yg suke makan gule2 or jajan2..sbb kitorg memang tak bg pon mende2 tue..tp ade jugak laa terlepas bagi oleh org2 sekeliling..aku pon bg jugak la makan cekelat2 sikit2 tp gosok gigi, minum air kosong byk, tu memang aku applykan dkt aish kalau aku bg makan cekelat..tu aku tak dpt nak control sgt dah..and die bukan lahh jenis yg makan jajan2 nie..tapi gigi aish nie rosak..yg aku perasan once die dah start minum FM..plus plak die masih pakai pacifier mase tue..
so, gigi die cam reput2 sikit(dekat gigi depan belah atas) sbb aku bace dari forum disebabkan combination air liur mase hisap puting + gule dalam susu FM..mmm buruk tau gigi aish..bukan laahh tahap gigi hitam kecik2 tue..tp sian dkt die sbb kecik2 lg gigi dah tak cantek..punye lah mak die jage food intake kan? mmm..

::cube tgk gigi aish sebelum pakai GC Tooth Mousse(alaa tak nampak sgt gigi rosak tue)::

::kalau check gigi aish dah tahap moderate..uhuhuhuh::

and skang aku apply tiap2 hari lepas mandi ptg and malam before tdo..utk siang aku tak smpt nak apply sbb die pon masih tdo waktu tu..so far aku memang PUAS HATI!! sebabnye..1st apply pon dah nampak hasil..walaupon tak la gigi tu putih 100%, tp at least nmpk yg tompok2 coklat/kuning tu jd putih..even lps die minum air or makan, gigi die remain putih..mcm aish nye gigi atas(belah depan tue) memang dah tahap moderate..slowly, yg coklat2 tue berkurang..pesan nanniey, lame2 akan ok..bukan la maksudnye gigi tu jd cantek terus sbb gigi aish pon dah terhakis byk, tp die mengurangkan/slowkan proses rosak tue..in fact, boleh menguatkan gigi jugak..

ok..GC Tooth Mousse nie ade beberape perise..
::strawberry::
::vanilla:
::melon::
::tutti frutti:
:mint:

aku belikan aish perisa tutti frutti..nak beli mint tapi takut die tak nak sbb mint kan cam sejuk2..die tue ubt gigi budak pon die ckp pedas..ihihihih..so far aish dah tau dah..kalao lepas mandi, die nak pakai ubat gigi mama..t elok je jd pesakit, aku terpakse la jadi doktor gigi kan...ihihihih..kene letak towel tutup badan, baring elok2 ye pesakit, bukak mulut...t pandai la die biar gigi die kene letak krim nie..and die pon suke sgt dgn krim tue..kejap2 nak ubat gigi mama..uhuuhuhuh,,

so, utk sesiapa yang ada masalah gigi rosak..ohh krim nie ada utk dewasa dan untuk kanak2..so kalau nak tau dengan lebih lanjut, contact2 la Nanniey..org ngandung pon boleh pki..ihihihih..

tue je laa..meh tgk gigi aish dah caaannnteeeekkkk...ihihihih...

::ok dah takde sgt coklat2 gigi rosak tu::

::nak jd dinosour, gigi 2batang je lebeh::


11 comments:

  1. caya la..memang berkesan..anak GK kecik lagi gigi pun baru ada sebatang huhuhu

    ReplyDelete
  2. GK: alhamdulillah..kita mencuba mane yang terbaik utk anak..alaa comelnye gigi baru sebatang..t dah byk gigi, ngeeriiii..ihihihih..

    ReplyDelete
  3. eisya susah betul nak gosok gigi! dia makan2 je ubat gigi n gigit2 berus gigi. grrrrr

    ReplyDelete
  4. ederq: aku berperang jugak nak suh aish gosok gigi sendiri..aku kene pki berus jari tu..biar die pgg satu berus gigi..then jd laa doktor gigi nak check gigi pesakit..tp tu laa..berperang jugak dlm toilet..ahahaha..

    ReplyDelete
  5. h0w much???interesting la...nk cuba kt harith..gigi dia pun da r0sak...ngeri!!!...bila suh g0sok gigi tu makan ubat gigi lebih..klu g0so pakai ubat gigi yang jari tu...menjerit2 xmau kita g0sok...

    ReplyDelete
  6. dear, u can contact Naniey utk beli GC ni..i ade wat link FB die dlm my entry tu..ok? :)

    haah budak2 nie nak kene byk trick nak gosok gigi die..pening gak kadang2..ihihihih..

    ReplyDelete
  7. hi..mana nak beli gc tooth mousse ni

    ReplyDelete
  8. hai..u boleh bukak link fb naniey.. http://www.facebook.com/naniey.badruzzaman

    ReplyDelete
  9. sini pun ada jual https://www.facebook.com/pages/KLINIK-PERGIGIAN-DR-AZREEN-SUNGAI-PETANI/344007792367403

    ReplyDelete
  10. Boleh dapatkan daripada saya Abd Razak Othman whatsap@telegram 0197235202 Harga istimewa Rm75.00 termasuk bayaran pos sekali

    ReplyDelete
  11. Klinik pergigian syarifah ada menjual Gc tooth mousse..boleh beli di klinik kami atau secara online..kami boleh hantarkan...klinikpergigiansyarifah@blogsport.com fb kami: klinik pergigian Syarifah (Kemaman & Kuantan) untuk pembelian secara online..boleh whatapp 019-986 4913...beli dgn klinik gigi yang bertauliah untuk mengelakkan product yang ciplak/tak asli.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...