iklan atas

Mari mari mari..

Wednesday, June 27, 2012

Aish vs Momok?

Assalamualaikum..

hari nie nak cite pasal Aish..sejak kebelakangan nie, aish nie asek menegur2 je dkt rumah tu..
mule2 mcm buat biase je, harap takde pape laa..
tapi, kadang2 makin menjadi2 plak si aish nie..

ok mase die baby dulu, memang die nie kuat menangis bila ada satu timing tu..
hari2 aku mcm dup dap dup dap kalau hari nak dkt kul 11pm - pg..
biase die melalak start 11pm saaammmpaaaiilaaa pagi..diam lps subuh je..
kau bukak la surah ape2 pon, mcm tak efek..aku pon kompius nape..
org kate tak cukup susu la ape laaa..(aku tak suke statement tue huh!!!)
tapi aku tau, bukan pasal tak ckp susu..
and aku bukan lah nak percaya sgt tentang mende2 halus nie walaupon aku pernah experienced mende nie..
tapi, kita kene percaya yang mende halus tue ada..
and baby memang boleh nmpk mende2 mcm tue..

and smpi la satu hari bila aku mmg tak tahan sgt nak handle die menangis(masa tue aku pantang sorg2, hubby aku gi keje), aku nangis2 kol hubby aku, ckp aku dah tak tau nak wat ape..
ye laaa budak menangis risau la kan kang terpengsan ke ape..
dah laa aku sorg2 dkt rumah tue..
so kawan hubby aku bawak la gi jumpe ade sorg Haji nie..

Haji nie checked rumah kitorg, ooohh ade sesuatu yang menumpang..sbb rumah seblah kosong..so "mende" tue ade dkt tepi tangga rumah aku (dinding dkt tangge tue share dgn dinding rumah seblah) mmm korg paham tak? ihihihihih...sebab tue, kalau masuk rumah baru, kita digalakkan utk buat majlis baca yassin sbb rumah kosong nie bukan kita tau pon ade mende ke takde ke kan? :)

selain dpd mende yang menumpang di rumah kosong tue, haji tue pon ade bgtau ade yang dihantar dkt hubby dan aku..mmm haji tue ckp takde yang terok laa sbb mende yang dihantar tue sebab dengki dgn kitorg..mase tue mmg terkejut jugak sbb mcm tak pernah terfikir pon smpi ade yg nak buat mcm tue sekali dkt kitorg kan? tapi syukur laa sbb takde laa kronik ke ape yang kitorg alami sepanjang kitorg dah kahwin, cume haji tue ckp, kita nie patut bersyukur dikurniakan anak kecil mase tue, sbb kalau tak, smpi bila2 pon kita tak tau ade mende yang tak baik dkt kita..

lps haji tue tolong bersihkan rumah semua, and ade air Yassin yang haji bg, alhamdulillah aish pon dah ok..malam2 tak menangis dari kul 11pm smpi pg..kalau tak letih aku bila die melalak mcm tue..uhuhuhuhu..and kalau kitorg stay hotel dkt KL ke, mmg bekal air Yassin yang haji bagi tu..pernah gak terlupa bawak air yassin, kitorg stay hotel dkt KL tu, aish melalak smpi pg..pastu dok tgk kat satu tmpt je...eishh ngeri je aku mase tue..bukak ayat quran pon tak efek..

dah lama dah aku tak mengalami kisah ngeri aish mcm tu,.tp lately nie, die dah start balek..laagiii aish nie dah pndai berckp, laagiii la die menegur2..ngeri jugak kadang2..and kdg2 aku fikir mcm aish nie betul ke nmpk mende tue? and aku tanye2 jugak aish cemane rupe, ape die ckp, aish jawab jugak..

oklaaa just to share conversation antara aku dgn aish tentang momok yang die nmpk tue..

::kisah 1::
mase tue aku dgn kema tgh makan dkt meje makan, aish nak naek atas pergi dkt atok..
aish: mama, aish nak naek atas jumpe akok..
aku: ok, jalan naek tangge elok2 ok?
aish: ok (smbl die pon naek tangge)
dkt halfway tangge tue, die panggil..
aish: mama..mama, aish nak naek atas jumpe akok..
aku: ok..jalan elok2 ok?
baru die nk smbg naek tangge, die jerit..
aish: aaaaahhhhh momok..jut aish..(terkejut aish)
aku tgk kema, kema tgk aku..
aku wat2 rilek: ehh mane ade momok, jln elok2 ok?
yang si aish nie dah turun tangge laju2, terus pelok mak aku..
aish: nenek, ade momok dkt tangge, aish akuutt..
kitorg pon mcm emmmm...

::kisah 2::
kema cite dkt aku..
slalu, si aish nie suke gi dapor sorg2 bukak peti sejuk amik ikan bilis..
satu ptg tu die ajak kema gi dapor..
aish: ucu, tom(jom) aish nak akan ikan lilis..
kema: laa gi la amik dkt dapo..
aish: tom la ucu(tarik2 tgn kema)
kema: gi la amik sendiri..nape tak nak amik sendiri?
aish: ade momok laaa..
waktu nie mcm bunyi cengkerik la kan? uhuhuhuh..
kema pon follow aish ke dapor amik ikan lilis, yang si aish nie laju2 bukak peti sejuk, amik ikan lilis, pastu lari keluar tinggalkan kema sorg2 dkt dapor..
ahahahha kema pon lari same la kaann? :)

::kisah 3::
aku, kema and aish gi mcd, kitorg lepak2 la makan bege..
pastu aku saje je tanye aish cemane rupe momok, ape die buat semua2 tue..
aku: aish, momok dkt rumah tu buat ape dkt aish?
aish: momok tgk aish..
aku: die tgk cemane?
aish buat gaya momok tue tgk die..
(korang tundukkan kepale, pastu mata tgk atas..haa camtue laa)
aku dgn kema mcm emmmmmmm...
pastu aku tanye lg: momok ade ke dkt sini?
aish: ade..dkt seblah aish..
(pastu die takmo tgk belah kanan die)
aku mcm ok..kitorg tak tanye dah..dlm hati cpt2 je bace ayat2 surah2 pendek..
pastu tetibe kan, aish: ucu, momok kat seblah ucu..
aku dgn kema kaaaaaaann...uhuhuhuhuhuh..
aku wat2 rilek lg: aish, ckp dgn momok, takmo la kacau aish.. :(

::kisah 4::
kitorg makan malam dkt luar..
aish: akok, tue ade kawan akok takde gigi..
sambil tunjuk dkt kedai makan yang tak bukak..
T_______T

::kisah 5::
aku baru balek keje ptg tu,
aish: mama, momok tepi pintu pki baju batman..
uhuhuhuhuh..
nak gelak ke nak takut?

::kisah 6::
skang nie before tdo aku slalu sembur air yassin dkt bilik..saje je laa kan..
aish: mama, t basah la momok..
uhuhuhuhuhuh..

::kisah 7::
baru2 nie..aku dokong aish nak masuk bilik kat atas nak bawak tdo..
dekat tangga nak masuk bilik..
aish: alaikum alam..
aku: ehh nak masuk bilik, ckp assalamualaikum laaa..
aish: momok ckp maekom..
uhuhuhuhuhuh..

bile aku cite dkt hubby, die kate perasaan aku je kot..sbb bile die borak2 dgn aish dkt tepon, die tanye ade momok ke? aish kate momok dlm tv..so aku mcm ntah..tak tau cemane..tp kalau dah asek menegur2 mcm tue, even dlm blk pon die tegur, korg tak takut ke? uhuhuhuhuh..

memang la kita kene berdoa agar tak diapa2kan..buat mase nie mende tue tak muncul dpn aku..
kirenye aish je la yang nampak(atau imagination aish ke aku pon tak sure)
tapi kdg2 teringat2 jugak especially bile terjaga tgh2 malam..
adeehhh rs mcm nak nyorok dlm selimut..
tapi teringat cite juon plak..
ahahahahhaa..

eishh nebes mak pikir2kan si aish nie tau..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...