iklan atas

Mari mari mari..

Thursday, August 9, 2012

::2Y7M::

Assalamualaikum..

Hari nie nak cite pasal aish lah plak..
aish dah besar..
pandai mandi sendiri..
pandai pki bj sendiri..
pandai kemas mainan sendiri..(tapi mama kene jd HULK dulu, baru die nak kemas)
bile suh die kemas, die akan jerit panggil "akoookkkkk, kemassskaaaaann maaainnaaaann aaaiiisssshhh..aaaiiissshhhh peeenaaaatttt laaaaahhh"
amboi amboi amboi...pandai nak suruh2 org plak die..ihihihih..
tapi biasa laaa, kalau mama suruh kemas, aish kene kemas..
akok takle tolong..
(mak aii garang nye aku..)

pastu die skang asek nak jd otomen jek..
sikit2 hik hik (pastu wat gaya ultraman)
dah la kenek, laaagiii la nampak kenek bila wat gaya mcm ultraman..
ahahahaha..

kalau makan ikut mood..kejap nak makan nasik..kejap nak makan mi gajah..mi gajaaahhh?
pasta animal sebenarnya..tp die suke sbb pelbagai jenis binatang ade dlm tue..ade gajah..kucing..rabbit..rumah..lion..tp yang die suke is gajah..bentuk die kot..ntah bg aku cam same je semua tue..so kalau die nak makan mi gajah, aku watkan laahhh ape2 jenis masakan pon..kuah sup..goreng2..kuah spegeti..depends laa ikut mud mak die nak masak cemane..ihihihihi..
oooo baru aku teringat apsal die panggil mi gajah..mase aku dkt mekah dulu, kalau telefon die tanye "aish dah makan?" sure die jawab, "daaahhh makan gajaahhhh" ihihihihi...oooo br aku perasaaannn..ihihihih...
mase die baby dulu beli pasta stars..pastu dah besar nie, nak mi gajah pulaaakkk..nasib mmg ade jual..kat tesco je carik..

kalau mud die nak makan makanan tradisional.."mama, aish nak makan nacik lemak taknak kacang tolo saje" ahahahahha..hebat tak request anak bujang aku tu? ahahahha..kadang2 tergelak jugak dgr die nak makan sumthing..lagi kalau air milo..skang nie aku dah kurangkan sikit pengambilan air milo die nie sbb kalau die minum milo, sure die sembelit teruk..so, kalau die nak milo je aku ckp je "kan kalau minum milo sakit perut.." t die tak nak la minum milo..tapi kadang2, die request gak..kalau kita ckp nanti sakit perut, t die jawab "tikiiiiitttt taje..tak nak ali2.."(sikiiiiittt sajee..tak nak kali2) aku watkan gak laa sikit..tp bukan die minum byk pon..mayb die ingat trauma nak berak kalau minum milo kot? ihihihihihi..

kalau nak popok mamee lg best..mcm aku dan hubby mmg tak pernah belikan die junk food mcm tue..selalu akok la yg belikan..(ahahaha akok jugak yg kene) kalau die nampak je popok mamee dkt mamak, mule la die tak keruan..ahahahha..kalau dgn papa die, mmg tak dpt laa kan? nanti ade je ayat die nak pujuk papa die, "papa, kita beli popok mamee lain ehhh?" tapi tgn tunjuk popok mamee kale ijau..ahahahahah...
::renyuk goncang makan::

so oklaaa..saje nak cite pasal aish..rindu plak dkt budak kecik tu..kalau cakap mcm org tua..abis kawan2 mak aku die kol, borak2, tanye "dah makan?", "makan ape?", "dekat mane nie?"..kepoh gile mamat nie..
yg org die kol tu pon melayan..kelakar kadang2..

kalau suh posing, senyum same je budak nie..ihihihihi..cer check..




mata mata aish? :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...