iklan atas

Mari mari mari..

Thursday, February 2, 2012

nescafe oh nescafe

Assalamualaikum..

Pg td terserempak dgn sorg doctor yg bertugas same dgn aku mase dkt Mekah hari tu..
Dr Sadhana nama die..
kitorg nie name je keje satu building tp baru 2 kali je terserempak sepanjang kitorg dah balek dari Mekah hari tue..

ish ish ish..
so pagi tadi terserempak, nampak die tgh pegang tin air nescafe..
ihihihih..
::pinjam pic en gugel::

bile nmpk air nescafe nie aku teringat kesah aku takle tdo mase dkt mekah hari tue..
kisahnye mcm nie..
jeng jeng jeng.. :)

kat sane, kan kitorg nye waktu makan semua disediakan kan? tp bile2 nak minum, boleh je wat air sendiri..aku hari2 kat sane minum air teh arab je..(lipton je pon sebenarnye ihihihih) kalo tak teh, minum milo..tp milo tak la slalu sbb abis je bekalan milo, minum teh la jawabnye..ihihihih..

tapi dah lame2 minum teh, bosan jugak..so ade satu petang tue, aku wat la nescafe..
actually nescafe sane n sini punye same je packaging..aku pon bukan la jenis manje sgt smpi tak minum nescafe..cumenye aku malas nak bancuh2..rase cam complicated sgt je wat nescafe..ahahaha..
(abaikan..)

so ptg tu aku minum la nescafe o..konon2 tukar selera..
pastu sekali malam tue aku takle tdo..
aku terpk "oohh mungkin nescafe kot" takpe lagi aku wat2 la lelap2 mata tak jugak tdo2...
tgh baring2 pusing2 kat katil, skali dgr azan subuh..
aku mcm terkejut..haaa dah subuh tp aku tak tdo lg..
lps aku solat subuh tue aku cube tdo, tapi dpt tdo kejap je..
smpi kul 7am aku dah bgn nak siap2 gi keje..

kat opis aku takde la rase ngantok ke ape..
penat pon tak sgt..so aku wat keje mcm biase..
bile tghari lps lunch n solat zohor, aku pon baring2 la konon2 nak tdo laa..
sbb malam td tak tdo kan?
baring2 pejam2 mata, tak jugak tdo2..
aku dah cuak..apsal aku tak dpt tdo nie?
aku cube gak pujuk mata nak tdo skali azan asar..
adoiiii...tak tdo lagi..uhuhuhuhuh..

siap2 solat asar, aku pon turun gi opis, aku ngadu dkt Hasrol yg aku tak dpt tdo..
kerja lg smpi malam, konon2 balek keje kul 10pm tue, aku nak tdo laa..
skali baring2 atas katil, dgr azan subuh keesokan harinya..
serius aku macam nak nangis..
uhuhuhuhuh..
aku tak tau waktu tu nak kategorikan as ape..
penat ke..ngantok ke..ape ke..
tp lps subuh, aku dpt tdo kejap je..
dlm 15min-30min aku dah terjaga takle tdo smpi la the next day..
uhuhuhuhuh..

cube teke bape hari aku mengalami masalah nie?
:: aku tak tdo dari malam smpi subuh..lps subuh tdo dlm 30mins je, pastu segar smpi tgahari..
:: balek tengahari cube tdo tp tak pernah dapat, kalau dpt pon 15min pastu terjaga, terus tak dpt tdo lg smpi ke malam..
:: cthnye kalo aku terlelap kul 3am, skali ade pak arab plak salah tepon kul 3.15am, berjagalah aku smpi ke subuh..serius..pak arab slalu salah telefon no2 kitorg..dah la ckp arab, mmg aku tak paham laa..
:: sampai satu tahap, aku tdo skali terjaga after 15mins, aku nangis sorg2 kat katil sbb tgk semua org tgh tdo..ahahahahahhaha..terok kan? tp serius aku sedeh sbb tak dpt tdo..

ok teke bape hari?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

SEMINGGU!!!! 7HARI!!!!!!!

serius aku tak dpt tdo 7hari smpi la aku jumpe doctor kat bilik aku menginap tu(hari ke4 aku takle tdo rasenye), aku bgtau masalah aku kat die..aku jumpe dr sadhana n dr suza..ihihihihi..dgn dr azah..
aku suke dgn dorg bertiga nie sbb doktor yg cool, baek hati, lemah lembut..best sgt kenal dorg..
ihihihih..

hari2 aku cite dkt hasrol, hari2 aku ngadu dkt dr azah..
and hari2 jugakla dorg tanye, mlm td dpt tdo? :)
tiap2 malam jugak aku jumpe dr suza n dr sadhana bile 4hari pertama tue aku tak dpt tdo..

dorg siap buat kesimpulan dpd kes yg aku alami nie..tp tak ingat la sbb medical nye term2 nie, mane aku paham..ooo lupe..lepas dari minum nescafe ptg tue, mmg aku tak minum nescafe dah..and bile aku cite dkt doktor2 nie, dorg suh aku benti minum teh, nescafe, milo or any cafein, minum air masak byk2..ok CHECKED!! 
aku minum air masak je hari2..

beberapa malam tue, aku wat tawaf sunat kat Masjidil Haram, so that aku rase letih, and dapat tdo balek dari tawaf tue..tp same gak smpi pg aku terkebil2 tibe2 bunyi azan subuh..:(

and hari ke7 tue, dorg dah mule risau sbb dorg tgk aku mcm dah start lesu, mata dah start jd mcm panda bear, muke aku dah start pucat, dr suza pon plan utk prescribe aku dgn medication..die kate, kalo ubt tdo nie tak jln gak, dorg akan admitkan aku ke ward, masuk IV drip, suh aku tdo..

::panda pon dpt tdo kat pokok nie::

aku ade makan ubt gak before tue(tanpa prescription doctor..uhuhuh not good..not good, mkn ubt selsema kan ngantok), tp tak efek pon waktu tue..hebat kan kesan nescafe tue kat aku? ihihihihihi..

so malam tue aku pon makan la ubt yg dr suza bagi lps balek dr kerja kul 10pm..
11pm terkebil2 lagi..
12pm aku dah rase cam kabur2 je pandangan, tp tak tdo lagi..
then suddenly..

ZZZZZZZZ.....

::comel je cat nie tdo::

aku memang pengsan smpi pagi..
tue pon aku terkejut sbb terbangun lambat utk subuh..
perghh...akhirnyaaa...

aku tdo jugak dgn lenanya..

pagi tue org2 yang tau masalah tak le tdo aku tue sebok tanye cemane..
ihihihihih..

then hari2 lepas tue aku dah takde masalah tdo dah..
nasib tak perlu admit ke ward..
ihihiihih..

tue je la cite utk hari nie..
smpi hari nie aku ngeri nak minum nescafe..
aku takut kalo2 aku takle tdo mcm kat mekah tue..
ihihiihihhi..
mane nak carik ubat tdo yg dr suza bg tue?
ihihihih..

P.S: mase tak dpt tdo tue, aku memang nangis2 bile terjaga dari tdo yg sekejap tu, sbb jeles tgk org dlm bilik aku sumernye tgh nyenyak tdo...ihiihihi..so kesimpulannye, berhati2 dgn pemakanan yang kita ambik..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...