iklan atas

Mari mari mari..

Friday, February 15, 2013

Aish nak adek?

Assalamualaikum..

haaaa tajuk tu propa je..sekarang aku masih berbadan satu..belom lagi berbadan dua..
ihihihihi..ok2 aku saje je nak meluahkan rasa hati..

emmm mcm nie...actually kan aku sekarang nie asek sentap je bila org tanya2, "ehh bila aish nak dpt adek?"
atau pon "aish dah besar, bg la aish tu adek" nie ok lagi kalau die tanye mcm tue..dapat la buat pemangkin untuk lebih berusaha untuk pregnant..ihihihih..tapi, kalau ada yang mulut tut sikit, tanpa menghiraukan perasaan aku sebagai mak noks yang cepat sentap, "baek stat buat cepat2, t makin tua, lagi susah nak mengandung" dusshhhh sentap tauu..kau ingat buat anak mcm main masak2 tepi rumah ke? duuhhh..

selama nie aku diamkan je..ye laa nak cite dkt hubby pon mcm sia2 sebabnye nanti aku jugak yang sakit hati bila teringat2..uhuhuhuhuhu..haaaa ade gak yang pernah ckp, "ehh kau kan pakai PB, bukan PB boleh buat org mengandung ke?" amboi kaauuu..uhuhuhuhuhu..note: PB adalah salah satu cara rawatan alternatif bagi yang ingin cuba mengandung..mengandung atau tak, tu dari Allah..jangan la kau kejam sangat smpi kuar statement mcm tue..aku pon ade hati dan perasaan..

ok2 berbalik kepada topik..actually aku dan husband baru je decided untuk ada 2nd baby..memang kitorg plan bila aish dah 2thn, kitorg nak ada 2nd baby..tapi, bukan lah exactly 2thn, biasa laa, kita nie manusia..rancang2 cemane pon, Allah yang tentukan rezeki anak tue kan?

kitorg betul2 bersedia nak ada baby start November lepas..and sampai sekarang pun masih belum ada rezeki lagi..bila fikir2kan kan, (bukan nak menidakkan rezeki Allah), tapi dengan keadaan kitorg yang jauh, jumpa 2minggu sekali, and bila jumpa pulak timing tak betul(maksudnya aku bukan dalam minggu subur), menjadi salah satu punca jugak kan? 

aku kan, 2 kali wat UPT test(due2 -ve ihihihihi sbb sekarang aku tak pregnant pon lagi) sebab biasanya cycle aku dalam 40hari..lewat or awal pon sehari/2hari je..masa 1st UPT test tue aku dah lewat 5hari..aku pon masa tu ada masalah loya2, sakit2 perut mcm period tue(aku dah lama tak kene sakit perut mcm senggugut since pakai PB), tapi masa tu pakai PB/tak pakai PB, sama je..sakit perut mcm period pain..aku teringat masa awal pregnancy Aish, aku memang sakit2 perut mcm tu smpi admitted hospital..2 kali aku check dkt klinik, still -ve..tp doktor tu ckp tunggu smpi minggu ke6 lepas due date period, kalau tak period jugak maksudnye pregnant laahh..aku tunggu2 dalam berdebar, akhirnya 2hari before minggu ke6, aku period..masa tu aku frust jugak, tapi aku ok je sbb aku tak harap tinggi sangat..(and aku tau aku pon bukan dalam minggu subur masa tue, cuma mane la tau ade rezeki kan) :)

then 2nd UPT nie, memang aku menangis..ahahahahah..mcm kelakar ingat balek tp btol..sedeh..(ehh ade lagi org dkt luar sana bertahun2 belom ade rezeki, harap dorg tabah dan kuat, tak mcm aku br kali ke2 dah nangis uhuhuhuhu) ok yang wat aku nangis sebabnye, sama mcm 1st tue, aku ada rasa loya2, sakit perut..belum lagi kalau aish mcm hint2 ade baby dalam perut aku..tp aku tak jumpe doktor..aku biar je sampai betul2 lepas due period..ok yang nie pon sama, aku due dah nak masuk seminggu..aku excited ajak hubby gi beli pregnancy test ahad lepas, konon2 dengan harapan aku pregnant..tapi malam ahad tue, siap2 nak solat isyak, sekali period..uhuhuhuhu aku nangis bgtau husband aku..masa nie aku memang frust sgt2..sebab, aku tetibe teringat yang kalau la kitorg jauh2 mcm nie, ada ke peluang aku nak pregnant? kalau waktu subur aku weekdays, cemane? kitorg jumpa dah la 2kali sebulan..dan kalau die balek bukan la kitorg duduk berkurung dalam bilik je kan..ahahahahahah..akhirnya UPT test tue aku simpan dalam laci je..

kalau lah aku dapat cuti sebulan, duduk penang dengan aish and hubby, kan best..ihihihihi...emm oklaa aku saje je nak meluahkan rasa..takde pape pon..propa je..doakan aku ade rezeki baby 2013 ye kawan2..

::baby mama::

P.S: emm jangan la sakitkan hati org lain dengan ayat2 berbisa, kelak badan sendiri yang binasa..::noktah::


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...