iklan atas

Mari mari mari..

Monday, October 22, 2012

I LOVE PREMIUM BEAUTIFUL : YES I DO!!

Assalamualaikum..

Sempena contest yang dibuat oleh DDM Isma(my biz leader), tak salah rasenye kalau aku nak share kebaikan Premium Beautiful untuk tatapan dan bacaan wanita2 cantek di luar sane..especially yg risaukan tentang harga PB, tp at the same time nak sihat, nak cantik dan yang paling penting, untuk kegunaan jangka masa panjang..

oklaaa...
PB..Premium Beautiful..banyak sgt ubah kehidupan aku..baek dari segi kesihatan, tak kurang juga kecantikan..rasa2nya sape yg memang dah follow blog aku, atau pon yg suke skodeng2 my entries berkaitan PB(ihihihihi), mesti tau yang aku ada masalah period pain yang sangat teruk sampai tumbuh cyst dalam dua2 rahim yang dikenali sebagai endometriosis..disebabkan endometriosis nie la aku dapat keizinan dari en suami utk beli PB..tp mmg setahun lebih jugak la nak dapat approval..

aku pernah share dalam FB pengalaman aku pakai PB..masa tue aku tak join biz pon lg (so jgn la nak kate testi2 utk PB nie semua vavavom utk kepentingan biz kitorg..tak baek tau..hanya org2 yg merasa kesakitan yang akan faham, cemana leganya rasa bila kita tak kene period pain tu) 


Aku ingat lg masa belum bertolak ke Mekah(dalam Ogos 2011), aku dah booked Isma, nak fitting sbb memang confirm nak beli korset..tp booked utk fitting lepas aku balek dari Mekah in December..ihihihih..semangat kau nyah..masa dah dekat2 nak balek Malaysia, punye la setting date dgn Isma nak jumpe fitting before aku balek JB(aku balek dari Jeddah turun dkt KL, esoknye aku amik flight malam ke JB, tp sebab urusan penerbangan masa tu, kitorg delay sbb bagi laluan dekat jemaah haji yang lain, so mcm rushing sgt tak smpt nak jumpa Isma dkt KL)

tapi, Alhamdulillah Isma turun JB weekends tu utk fitting aku plus die ade jumpe other client dkt JB, so mcm excited laa kaan nak jumpe..masa jumpa dia tue, die kuarkan korset, aku mcm, mak aiii keciknye korset nie..muat ke? (note that aku nie dah la gemok lepas bersalin, pastu dkt Mekah asek makan ayam, kambing, ayam lagi, kambing lagi, memang berganda2 lemak2 jahat dkt merata2 badan..uhuhuhuhu)
::masa dapat set dr Isma, teknik menyorok perut, kaver la dgn paper bag.. :) ::

isma tlg pakaikan, ajar cemane nak kaut lemak2, explain dgn jelas tentang produk, bila siap pki tiga2 pieces, wallaahhh, canteknye aku dpn cermin..ehh ehhh salah..aku ade body beb...mcm tak percaya sbb aku nie dah gemok kan masa tue..uhuhuuhuhu..waktu dah pki tu, aku dgn isma chitchat2 la sbb kawan skolah lame tak jumpe kan..plus aku nak tau pasal biz..masa tue, aku asek burp2 byk kali..isma gelak2 je sbb tue la angin dlm badan aku, immediate effect kuar lepas pki PB..aku dah la tak reti nak buang2 angin ikut mulut..kentut tu normal la kan..ihihihih..tp ms tue mmg byk kali sendawa..nasib tak pening2..sbb isma bgtau ade org pening2 lps pki PB..so semua effect lps pki PB bergantung dgn badan masing2..

Oklaaa kalau nak cerite balek mmg panjang..so aku nak share kenapa aku syg sgt dkt korset aku nie, berdasarkan pengalaman dah nak hampir setahun pakai PB nie..so, check it out!!

::PENGALAMAN HAMPIR SETAHUN BERSAMA PREMIUM BEAUTIFUL::
(before tue, aku nak mohon maaf kalau ada yang tak selesa dengan penerangan aku kat bawah nie..maybe ada yang menjijikkan/memalukan, tapi, aku just nak share kebaikan yang aku dpt hasil pemakaian PB nie..tu je..peace!!)

::Endometriosis, period pain kronik, reason utama aku beli PB::
Alhamdulillah..hampir setahun aku tak pernah mengalami masalah senggugut yang kronik..even pre haid(simptom2 sakit perut seawal 2minggu before period) pon aku tak pernah alami..hari period mcm hari2 biasa..yang keluar pun darah yg fresh2 saje, takde ketul2 dan juga darah2 hitam..takde dah MC monthly, takde dah masalah emosi tak stabil masa period, takde dah rasa takut bila nak tibanya period, takde dah baring2 guling2 atas katil disebabkan kesakitan yang melampau..aku memang sgt2 puas hati dengan PB..tak dpt nak bayangkan kalau betul laa mcm doktor pakar yg rawat aku, aku hanya akan tak merasa kesakitan period pain once aku menopos..uhuhuhuh..
Endometriosis, cyst2 aku di dua2 belah rahim pun mengecut seawal sebulan aku pakai PB..kadang2 aku terkenang2 gak nak rase sakit senggugut tue, tapi eishhh mintak jauhkanlaaahhh..uhuhuhuhuh..
Refer my entry - endometriosis update

::buasir dan masalah pembuangan najis::
so far, aku dah takde masalah..awal2 dulu memang aku pki PB + makan Lactolite.. tp, once perut dah stabil, masalah pembuangan dah secara berkala, aku tak amik Lactolite tiap2 hari..bila ada problem perut sebu/terlebih makan, baru aku amik Lactolite..pembuangan memang lancar..:)

::Stretch mark masa bersalin::
oooohhhh...pasal stretchmark nie memang ngeri..sepanjang aku sebelum bersalin lg mmg aku pakai krim utk elakkan masalah stretchmark nie..garu2 waktu gatal tu memang tak laa sbb takut tinggal kesan..tp ape nak buat..aku kan badan kecik je(dulu laaa ihihihihihi..ehh skang pon dah kecik gak), so masa mengandung, perut memang expand terlalu besar smpi stretch mark tue wujud dkt kawasan baby pouch smpi la bahagian bwh perut tue..ngeri tau..rasa tak konfiden je tgk keadaan perut cam tue..TAPI..haaa tapi tu penting..actually seawal pemakaian pon stretchmark aku dah pudar..tp, bila pakai dah nak setahun nie, mane2 kawasan yg berlingkaran nyamok, (ckp je la dkt mana, peha, bawah punggung, and ade certain parts tue), memang semakin pudar..dan kalau tgk pon, memang takde la senang cite..rasa mcm kelakar pon ade kalau time2 mandi, belek2 jugak sbb kadang2 tak percaya jugak yg merah2 hitam2 tue dah takde..tp nak buat cemane? percaya je la kaan..dah memang takde..ihihihihih..


::kecantikan diri dan bentuk badan idaman::
chewah tajuk tak boleh blah..actually aku tak dpt la nak share byk sgt pon pasal kecantikan diri dan bentuk badan idaman ni..tapi yang penting, aku dah konfiden la nak beli baju..dan aku lebih yakin sebab dapat cantik mcm dulu utk suami..actually mende nie as alert kita sebagai isteri..memang suami nie, kadang2 die tak bgtau pon kita ni dah gemok ke, allignment dah lari ke ape..and maybe die tak kisah sbb kita pon dah bersalinkan anak dia, jaga anak dan macam2 lagi laa yg kita kene buat..tp, mcm aku laa(aku ehhh..takde kene mengena dgn org lain), walaupun hubby tak pernah tegur aku dah gemok lps bersalin dulu, ye laahh bukan aku tak cuba untuk kurus, cumanya mmg dah tak dpt nak kurus masa tue..uhuhuhuh..tp, aku as isteri dia, kadang2 aku malu kalau keluar dgn dia..ye laa hubby aku tu kurus je, tgk isteri dkt seblah cam besar..pastu bila jumpa org, org tanye, "pregnant lagi ke?" perrgghhh terus sentap..uhuhuhuh..belum lg kalau si aish tu baring2 atas perut aku, "hai baby, baby watnape?" perrghhh makan dalam maksud aish nie..ahahahahahah...so, bila pakai PB nie, mcm bonus laa bila badan jd kecik skit and ada bentuk..
Refer my entry - dari XL ke S?

::others?::
ok..yang dkt atas2 tue macam major problem utk aku laa...sakit2 blakang due tue menyusukan aish, dkt opis asek duduk je, pastu kalau duduk pon duduk mcm bentuk C tue, so mmg sakit blakang..alhamdulillah pakai PB, sakit blakang semakin berkurangan..
selain tue, kadang2 aku nie ade gak diserang pening2 kepala..doktor suh aku pki spek, tp aku takmo..sbb mcm tak reti nak adapt pakai spek nie..uhuhuhuhuhu..spek ade je dkt umah, tp nak pakai tue yg malas..(salah aku gak) uhuhuhuh..so bile pening2 kepala, aku tdo atas Waist Nipper..tak la hilang sepenuhnya sakit kepala tue lps tdo atas tu, tp memang berkurangan la peningnye..

::3 TOP REASONS WHY I LOVE MY PREMIUM BEAUTIFUL::

::KESIHATAN DAN KECANTIKAN DIRI, KERANA DIRIKU BEGITU BERHARGA :) ::
ohhh dah tentu sebab bonus tambahan yang aku dapat bila beli PB nie..aku beli sebab masalah endometriosis, tp alhamdulillah satu persatu ada improvement dalam masalah kesihatan dan kecantikan aku..so mcm ALL IN ONE..beli satu set, dapat byk benefit..memang berbaloi..tak pakai sehari, rasa mcm tak lengkap je..rasa konfiden je bila jumpa org..:)

::PRODUK YANG LIFETIME WARRANTY::
Semua pon tau yang PB nie lifetime warranty..so mcm takde la rasa rugi sgt pon beli PB..memang harga PB nie mahal, tp bg aku, tak pe lah aku beli pon sbb memang terbukti dapat membantu masalah kesihatan dan kecantikan aku..and kalau rosak pon, aku still boleh hantar repair, FREE OF CHARGE..so utk kegunaan jangka masa panjang, memang berbaloi!! :) 

::SHARING IS CARING::
Sharing is caring? ihihihihi..oklaaa..semenjak aku dah pki PB, aku suke sgt share dgn wanita2 lain yang nak cantek, yg ada masalah kesihatan dan mcm2 lagi..bila kita sendiri pakai PB, kita nampak kesan yang elok, kita pon tak teragak2 nak share dgn org lain tentang kehebatan produk..sebab tu aku sayangkan set aku nie..dengan adanya set yang satu nie lah aku berkongsi cerite, berkongsi masalah dgn org luar..bila kita sendiri involved dgn biz, dengan restu suami yg izinkan kita share kebaikan produk dengan wanita lain dkt luar sana, rasa puas hati dan bersyukur bila ada yang berterima kasih dgn kita bila mrk pon dpt hasil yang memuaskan..
Refer my entry - Trying to conceive?
ada yang jenis susah turun berat badan, dah dpt kurangkan kgs, ada yang jenis peha besar, lps pakai PB, org dah tegur2 peha die nampak kecik skit..Kalau ikutkan byk lagi testimonial yang boleh kita cari dkt internet..tinggal kita je nak ke tak nak cuba pakai PB..ingat, PB nie bukan nye penyembuh penyakit, tp sebagai rawatan alternatif utk masalah kesihatan kita..

oklaaa..rasa nya panjang sgt entry aku kali nie..ohhh yaaa, walaupun hadiah utk contest nie memang mengujakan hati aku, mane tau rezeki dpt set PB br(ahahaha berangan), dpt short bra pon best gak..ihihihihihi...tp kalau tak dpt pape pon takpe..rezeki masing2..aku suke je share my experiences pakai PB nie..

my pics before and after ehhh? emmm beforeeeee..soriiii tak byk pic before sbb byk pic menyorok blakang org..ahahahahahah..(nampak tak tahap tak konfiden aku smpi mcm tue sekali?)

sebelum? spot me!! cepat2..ihihihihi..
nampak tak kelebaran? .. :(

selepas? spot me lagi yeaaayyy!!

oklaa...semoga dapat membantu rakan2 wanita luar sana dalam membuat pilihan..

Lots of Love,
Syiekin Azam
Pengguna Tegar Premium Beautiful sejak Disember 2011


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...