iklan atas

Mari mari mari..

Thursday, October 18, 2012

Mama Sakit Gigi

Assalamualaikum..

Hari nie sakit gigi..mmm actually dari Ahad lepas..
Tetibe bangun dr tdo je ahad tu, rase cam ulser2 dkt pipi..
ingatkan ulser je..
rupenye taaaakkk..

gusi blakang tu dah membengkak..
die cam gusi blakang gigi last tu bengkak, ternaek atas gigi, panjang smpi ke pipi..
haaa hebat tak sakit gigi aku nie?
1st time aku sakit gigi ni since last mase zaman gigi2 susu dulu tue..
even tumbuh gigi bongsu pon tak pernah demam..uhuhhuuhh..

konon2 tak nak jumpe dentist,
(note that aku nie penakut pergi dentist sbb selalu terbayang cite The Dentist!!)
aku makan la vit c sebanyak2 nye dengan harapan boleh la cpt sembuh..
ahahahaha takde kaitan kot vit c dgn sakit gigi.. :D

::tak ngeri ke kau kalau asek terbayang cite the dentist nie?::

lepas berperang perasaan sakit denyut2 sampai ke rahang nak makan byk2 pun tak boleh, asalnye nak jumpe dentist smlm..tp sbb komited sgt dkt kerja opis(ihihihihihi ok mane2 bos nak pekerja yg komited mcm aku boleh email and request resume yee..), tak smpt nak pergi smlm..padahal dental tu alahai sekangkang kera je dr opis aku(name pon keje dlm hospital kaaaaan?)

and dah 2 mlm aku tak dpt tdo lena sbb denyut3 smpi ke otak, pg nie aku pon bgn awal, kejut mami, "mami, cpt bgn, ikin nak gi dental"..sbb takut laa klinik kerajaan nie kan biasanya penuh..so, dtg awal, dpt la jumpe doctor awal..(berani tak akuu? ahahahahah)

and alhamdulillah aku patient yg ke3, walaupun aku dtg dah dkt kul 8am..mase tu dupdap2 la jantung kaaaannn..nervous wooo..curi2 dengar, yg dkt kaunter tu ckp klinik start kul 8.30am..mase tu ok lg aku berFB, bertwitter la nak hilangkan nervous(padahal lupe nak bawak buku utk bace ihihihi)

pastu tetibe nombor aku kene panggil, wat muke macho masuk bilik doctor tue, and bile check2, ahahahaha nak tergelak pon ade dgn doctor nie..ni aku sharekan sedikit conversation kitorg mase tue k? ahahhahaha..

lps godek2 mulut aku,(nasib la dentist nie tak kasar/ganaz ke ape, tq dentist!! nanti saya belanje gule2 ihihihi)
dentist: mmm gigi blakang puan ni dah longgar, kedudukan gigi terlalu dalam dan susah nak dibersihkan dgn berus gigi biasa..
aku: mmm (tak dpt nak jawab laa sbb die letak spatula dlm mulut)
dentist: maaf ye puan, pipi puan chubby sgt, so kebarangkalian utk tergigit pipi sendiri masa makan adalah tinggi..
aku: haaaa(nak tergelak tp sbb spatula dlm mulut aku sengeh2 je laa)

(nasib laaa tak mcm adam mukhriz, kalau tak nangis mak kau aish malu woooo pipi chubby..ahahahahaha..pipi nie cemane ntah nak bg susut..ade tips tak kawan2?)

dentist: blablablablaa(ade lg die ckp pasal kedudukan gigi, pemakanan etc), so nextweek dtg balek kita cabut gigi blakang puan yang tak berguna nie..sekarang nie saya bg ubt blablablaa...
aku: ok..

ahahahahahaha..nampak tak doktor tue nye layanan cemane? bagus wehhh..sebelum nie mmg aku ngeri nak gi gomen nye klinik gigi sbb mcm2 laaa kan mende2 tak best yg kita dgr..slalu gi klinik amim, kau bayar la rm80 utk scaling..tp sbb aku terpaksa, malas nak jauh2 ke skudai tu, aku redha je laa gi dental kk HSI nie..

tp alhamdulillah..aku suke doctor nie layan patient..harap2 die layan sama laa dkt semua patient die..ihihihihihi..tp kelakar bile die ckp nak cabut gigi yg tak berguna tue..sian kau gigi..ihihihihi..

oklaaa..aku tak nak ckp..nak taip je..sakit wooo pipi aku dah bengkak skit..bapak aku ckp muke aku bengot..cis!! ahahahahah...

ohh yee..aku ckp dkt hubby aku pasal pipi chubby tu, die boleh gelakkan aku kaw2 padahal die dlm kelas..boleh? huhhh!!! no friend papa..ihihihihi..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...