iklan atas

Mari mari mari..

Tuesday, April 3, 2012

Biz Motivation: Apa kata anda?

Assalamualaikum..

(P.S: note that entry nie adalah my personal opinion, kalau ade yang tak suka dgn entry nie, awal2 sy mohon maaf ye..)

Just to share my status hr Jumaat lepas dkt FB..(tak sempat nak publish sbb busy nak ke KL) :)

"Ubah sebarang -ve komen menjadi pembakar smngat.Biarlah dibaling batu sekalipun, balaslah dengan sekuntum bunga.Insyallah Allah s.w.t bersama2 dgn org yg ingin berjaya dan ingin mengubah nasib diri dan keluarga.Good luck dear......"

rasa macam terharu bila suami bagi komen mcm nie..memang dalam biz nie ada yang suka, ada yang tak suka..lebeh2 lagi bila produk MLM..ada yang ckp PB tipu, bisnes nie tipu, org lumba2 join, yang kaya raya org atas..dkt situ je dah salah faham..actually bisnes nie, sapa yang usaha lebeh(jual lebeh), die dapat la lebeh..mcm usaha laa..kalau kita blaja rajin sgt3, insyaAllah dapat la results yang baek..kalau kita buat promosi habis2an, insyaAllah akan ramai la customer yang datang..mcm tue je..:)

haaa lepas tue, join dalam group yang betol..and kita sendiri pon memang kene bersungguh2 la dalam bisnes nie..kalau diri sendiri pon mcm nak tak nak je biznes, pastu gagal, salahkan sape? salahkan company jugak kan? padahal diri sendiri yang salah tak berusaha..peluang untuk berjaya and membantu keluarga dah ada, tinggal ambik peluang je..

pastu sape2 yang ckp PB nie tipu ke ape, cube dulu..mule2 dulu pon memang tak percaya korset nie betol ke bleh rawat masalah2 wanita ni? tp lepas pakai, and byk sgt perubahan dari segi kesihatan dalaman wanita, memang tak rugi pakai PB..sgt suke smpi rase mcm rugi sgt tak beli dari dulu2..and kalau terpakse skip pakai sehari, rasa mcm tak bestnyeee..ihihihih..tak percaya? tanye dkt org yg dh pki Premium Korset nie.. ♥

and lastly, sesiape yg masih berfikir2 lg nak join this business, jgn la takut..or yg nak beli tu, jgn la risau..kalau dok tgk2 je status2 fb kawan2 yg join PB bisnes, status +ve testimonials pengguna2 pb, pastu rase tak keruan sorg2 kat rumah tue, PM la me or my other teams..kitorg memang suke sgt kalau dapat bantu..kalau tak yakin sgt2 dgn i (sebab baru kan kononnye..achievement pape pon takde lagi dlm this biz) heeiii i dah ade customers sendiri tau..(kecik hati ihihihih)...pm my leaders Ismalina Ishak..she's a lovely person, bleh bg consultation on the product too..

so yang berminat nak join Team Fabulosity!, yang nak melancong FOC 5* trip 3kali setahun mcm my leaders(tak sabarnye nak qualifykan diri untuk next trip, semoga dipermudahkan amiiin), yang nak dapat income monthly masyuk2, nak dapatkan kesihatan dan kecantikan sekali, PM me, or email me lola_kynai@yahoo.com..you can contact my friends too.. ♥
 — with Zawiyah Mohd Amin and 7 others.

and ape plak feedback pembace status?

komen pembuat status?
Its normal untuk org yang buat biz nie..ape2 biz pon mesti akan hadapi mende mcm nie..tinggal kita je kuat ke tak nak hadapi semua nie..tapi, as long as kita mencari punca pendapatan yang halal, sentiasa ingat dan bersyukur dengan rezeki yang diberi olehNya, jangan la risau..Allah sentiasa bersama hamba2Nya..

bak kate my dear leader, Isma, jadi la katak yang pekak..ohh aku tgh jadi katak pekak nie..ihihihih..mende nie diri sendiri sebenarnye..kalau kita btol2 nak wat biznes utk bantu keluarga, teruskan..kalau rase malas2 nak wat, jangan buat..and lagi satu ehh..biz nie bukan kau duduk2 duit masuk..org kalau MLM je sure pk macam tue kan? maybe for other MLM tapi utk Hai-O, system die tak mcm tue..

Korang masih risau dgn status Biz nie? Nah korang tgk link nie..Kredit to Izyan Liyana's entry..

so far aku seronok wat biz nie..sebab bila dah join biznes, dengan secara automatik akan rase mcm nak share kebaikan produk, especially bile dah gune la kan? aku rase mcm bestnye..dengan team members yang sgt supportive, tak kenal pon bleh jd cam famili..boleh tanye2 if tak paham..bleh jumpe2 kawan2 lama..(most of our team members nie x-STF 9600 tau..ihihihihi) so, bila kita dlm group biz yang sama, peluang nak jumpe tue ade..

dan yang penting izin suami untuk buat biz nie..mcm mule2 dulu, aku pon tak yakin nak wat biz nie, tapi once suami nampak kesungguhan tu ada, and kesan yang kita dapat dari korset PB nie, die kata gunakan peluang tue untuk share dgn wanita2 lain yang mungkin ada masalah mcm aku..endometriosis(masalah besar aku waktu beli PB nie)..and selain pulih dari endometriosis, alhamdulillah satu2 masalah kesihatan aku dapat dirawat..mungkin akan ada yang ckp "oooohhh tu semua marketing laa nak up2kan product, bg testi vavavooommm" terpulang...kalau anda dah cuba, dah rasa sendiri perubahan dalam diri, insyaAllah korang akan faham kenape aku suke sgt dgn korset PB nie..

so kesimpulan yang aku nak bg untuk kawan2 yang berminat nak buat biz PB korset nie..tapi TAKUT due to beberapa reason mcm dkt bawah:

"nanti lepas join biz, aku terkontang kanting sorg2 dgn korset2 nie, sape nak beli?"
"nanti nak kene cari orang jd downline bla bla bla"
"ade kawan, pakcik, makcik, keluarga dan sesiapa lagi dah join before this, akhirnya kene jual korset nie dgn harga paling rendah sbb nak kaver balek pinjaman"
"biz nie haram, kita masuk as downline, yang kaya org atasan"
dan byk lagi sebenarnya alasan TAKUT nak join this biz..

TUKAR PERCEPTION KORANG..

  • jangan salahkan company kalau diri sendiri yang tak yakin dengan kemampuan diri tue..
  • jangan salahkan upline kalau diri sendiri yang tak bersungguh nak wat biz nie..leader akan sentiasa guide, bagi tips2 yang berguna, share info2 yang dapat membantu dan inisiatif kita sendiri yang nak promote biz kita..
  • yang penting, jangan dengar ckp orang..kalau kita nie tak de pendirian, org cakap tu tak elok, ini tak elok, dan kita pon ye kan aje, sampai bila kita akan stay dkt situ je? nak berjaya, kita kene cabar diri kita untuk lebeh berjaya..
  • semat niat yang baek utk menambah rezeki utk membantu keluarga..insyaAllah berkat rezeki kita..amiiin..
  • pasal halal haram tue, refer balek link dari blog tue..kita nie tak boleh la nak argue sgt pasal halal haram nie, bukan bidang kuasa kita..

so, tepuk dada, tanya selera..kami tak memaksa untuk join team kami, tapi kami sgt2 mengalu2kan sesiapa yang berminat untuk jadi salah sorang dari ahli keluarga Team Fabulosity..setakat nie, hubungan antara ahli kumpulan saaaanggaaattt rapat..even yang tak kenal pon kami boleh bertukar2 pendapat, borak2 biznes dan mcm2 lagi..and leaders juga akan sentiasa turun padang untuk buat personal touch anak2 buah mereka especially utk anak2 buah yang duduk luar dr KL..untung kan? syukur sgt sbb ada yang bg tunjuk ajar mcm tu..mane nak dpt ilmu yang diturunkan dari orang2 yang dah 2-3 steps dalam biz nie?


sape2 yang nak tanye pasal PB atau yang berminat nak join our team FABULOSITY, jangan malu2 utk email me
lola_kynai@yahoo.com
atau call/msg
012-6891643


P.S: nanti akan update aktiviti mase dkt KL wikens lepas..:)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...