iklan atas

Mari mari mari..

Thursday, July 14, 2011

::1Y6M::

alhamdulillah..

syukur ke hadrat Allah sbb dapat menyusukan Aish smpi ke hari nie..
setahun 6bulan, penuh dgn cabaran..
ade yg manis..
ade yg pahit..
tapi demi anak yg seorang, 
kuteruskan jugak..
kucekalkan hati..
kuketepikan penat lelah..
semua demi anak tersayang..

yang manis?
* bila ade ibu2 yang menyokong perjalanan susu ibu hingga setahun lebih..
* bila dapat pam lebeh dari 3oz dalam satu sesi
* bila melihat mata Aish mase menyusukan die
* bila die carik mama waktu nk tido
* byk lg yg manis, byk yg nak dikongsikan dgn semua..
tapi cukup la nie aje.. :)

yang pahit?
malas nak cite byk..
kalo sakit bengkak susu(kdg2 bile termakan milk booster),
 susu tersumbat, semua tue cabaran..
cakap2 org, susah nak stopkan..
biarlah..

tinggal 6bulan..
Ya Allah, permudahkan lah urusanku ya Allah..
walaupon sekali mengepam dapat hasil yang itu, 
aku redha, sbbnye masih cukup untuk bekalan Aish hari2..
Alhamdulillah..

yang aku risaukan
3bulan terakhir sebelum Aish 2thn..
cukup ke bekalan aku untuk Aish nanti?
ohh lupe..
aku dapat seruan untuk mengerjakan haji dan umrah..
sambil berkerja selame 3bulan di sane..
rezeki Allah sambil berkerja, dapat buat haji dan umrah..

hari2 aku berhempas pulas kumpul stok untuk Aish..
walaupon belom pasti cukup untuk bekalan sepanjang pemergian aku..
tapi, aku still akan bekalkan susu ibu untuk Aish..


Ya Allah,
permudahkan urusanku..
Semoga Aish menjadi anak yang soleh..
Amin..

P.S: mode syahdu bile fikir dah 1thn6bln menyusukan Aish..sedeh bile teringat balek cabaran2 yang dilalui selame nie..uhuhuh..and tak sangke anak mama dah besar..:((


4 comments:

  1. Wah mama aish dah nak khatam ler
    kalau tak cukup nanti mama shifa boleh supply

    ReplyDelete
  2. ganbatte mama aish!
    insyaAllah dipermudahkan.Amin:)

    ReplyDelete
  3. dayot: tq..semoga dipermudahkan juge urusan menyusukan baby..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...