iklan atas

Mari mari mari..

Monday, December 6, 2010

::Abjad2 kehidupan saya::

salam semua,

ohh yaa..aku telah di tag oleh Cik Dya..
pasal abjad-abjad kehidupan saya..
just to share with others..
A: Aish..name manje anak kesayangan aku& hubby...
name btol Muhammad Faiz Zhafran..

B: Breastfeed..aku amat obses dgn breastfeed + natural parenting nie..
alhamdulillah aku masih lg BF Aish(almost 11months)..doakan aku n
other mommies berjaya BF anak2 kami smpi 2years..Amin..

C: Cuti..aku suke kalo dapat apply cuti lame2..
tapi aku tak suke kalo bile aku tgh cuti, opis kol2 plak..uhuhuh..
tp disebabkan tanggungjawab, aku layankan jek..

D: Duit..of coz aku slalu mengimpikan aku nie byk duit..
tp, aku bersyukur dgn ape yg aku ada..

E: Ebi..kucing kesayangan aku..refer sini pasal EBI..

F: Fauzi..suami yang cintakan aku sepenuh hati dia..ahahahhaa..
(bleh tak aku wat statement mcm nie? ahahaha) TQ for being my wonderful husband..
byk sgt tolong and bersama aku waktu sedeh, gembira, sakit..
Love u so much syg!!
G: gelikan cicak..tak suke cicak..wek3..tp Aish suke tgk cicak kat dinding..
kalo nmpk cicak je die mcm excited..pelik aku..

H: holiday!!! aku nak gi holiday..nak gi pulau2..
bestnye..lame tak berholiday semenjak due menjak dah ber3 nie..

I: Ikin..name panggilan aku dalam family..

J: jalan2 cari makan..aku suke makan..kalo nak gi makan luar,
survey2 kat tenet dulu mane tmpt best..
kalo tak main redah je..uhuhuhu makan je..mane tak G**O*!!!

K: Kerja..dah nak masuk 5thn aku masih lagi berkerja dgn company yang same..
bile aku nak dpt rezeki masuk gomen nie? uhuhuhuuh..
L: Life..life aku skang dah berubah..dulu sorang..nak makan ke tak makan ke, lantak ko laa..
pastu kawen, berdua..kene jage suami, kene adapt dgn life baru..
pastu mengandung..kene jage 2 1/2 org..suami + baby dlm perut..
pastu beranak..life totally berubah..
jage suami(ok lagi..)
jage anak..ohhh mencabar..ehehhehe..tp best..

M: movie..aku suke menonton movie..cite sedeh, seram,
komedi, perang2 sumer aku layan..kartun pon same..

N: Natural Parenting..aku cube untuk apply Natural Parenting dalam membesarkan anak2..
aku BF, gunekan Cloth Diaper utk Aish, masak sendiri makanan2 die..

O: Online shopping..Argghh!! nape mesti dkt tenet nie..
rmi yg jual brg2 baby cute2?..nape mesti ade yg jual tudung2 ol lawa2?
nape mesti ade org yg jual brg dkt tenet nie?
aku addict..tiap2 bulan ade je aku beli2 brg ol..
P: penat btol rase badan..dgn keje seharian, suami plak jauh..
so, sumer kene buat sendiri..nasisb baek ade famili yg membantu..
teringin nak gi urut2 badan sumer..
tp tak smpt2..aku mmg suke gi tmpt2 urut, facial, spa la ape laa..
tp ade Aish nie, tak smpt2 lagi nak memanjekan diri..ehehhehe..

Q: Queen control? tak kot..aku kan sweet je orangnye..
ahahahaha..

R: Rindu..sejak hubby aku ke Penang, penyakit rindu aku nie makin menjadi2...
benci tau rindu2 bile jauh2 nie..kalo dekat ok lagi..tak suke arrr..sian aku..
gangguan emosi je nanti..
S: Solat..aku admit kadang2 aku lalai..lepas nie, takmo la lalai2 dah..uhuhuuh..

T: Telefon..since hubby dah di transfer ke Penang, telefon kami kembali aktif..
dulu depan mata, kol pon kadang2, msg pon kadang2..
skang nie dah mcm org berchinta, zaman mude2 remaje plak..ahahha..

U: umur makin tahun, makin meningkat..aku doakan semoga
aku dan suami dipanjangkan umur agar dpt buat amal ibadah,
dapat tgk anak2 membesar, jd org berguna..
sempat tgk anak aku kawen..sempat tgk cucu aku sendiri..
Ya Allah, panjangkan umur kami sekeluarga, dan murahkanlah rezeki kepada kami..
Amin..
V: vogue..teringin nak jadi mama vogue..even kita bertudung,
tp penampilan tue nmpk vogue je..ahahaha..
berangan..berangan..beli bj, tudung kale terang skit je..
dah segan2 nak pki..aahhaha..
t lah cube tuka penampilan plak..uhuhuuh..

W: wishlist..ikutkan hati, mmg byk wishlist aku nie..
kalo aku senaraikan, tak terbace plak korang nanti..
ape2 pon, mane yg aku mampu capai, aku usahakan..

X: x-bf? aku ade sorg je x-bf..takde jodoh antare kami..
chewah..ahahahha..

Y: YES..ye aku suke shopping..lagi2 Year End Sale nie..
tp kan best kalo byk duit, sure byk bende aku bleh beli..
ahahaha..hep2..Syiekin sile bersyukur..
Z: sebab aku mmg sukekan binatang,
aku plan nak bawak Aish gi zoo kat tiap2 negeri yg ade zoo..
ahahaha..ok tak?
aku tau papa die tak minat tmpt2 mcm zoo tue..ahahhaa..
takpe2 t aku pakse die bawak gak kitorg gi zoo..yeay!!


ok tue je la abjad2 kehidupan aku yg boleh di sharekan dgn sumer..

care to share urs?
p.s: hari nie mode emoticon Mr. Crab..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...